Träningspass och min ischias behandling

Dags för mitt första inlägg här då!

Har varit en skön vecka i ”Big Apple” än så länge! Jobbar helg nu och har varit ledig igår och idag. Så jag har passat på att träna två riktigt intensiva pass.

Dagens pass

Mötte upp med min amerikanska vän Spencer för ett förmiddagspass på ett litet mysigt gym i Brooklyn.

Vi körde ben och bröst, sen lite cardio.

Konstig ställning...

Konstig ställning…

  • Uppvärmning: step up på en stepbräda. 30×3
  • knäböj, 12×3
  • utfallssteg i smithmaskin 12×3
  • sned bänkpress 10×3
  • hantelflyes 12×3

Bänkpress-ställningen var konstig, den gick inte att justera i lutning! Så vi var därför tvungna att köra lutande bänkpress, vi hade tänkt köra plan egentligen. Har aldrig sett en sån tidigare, är ju jätte osmidigt, jaja…

Min Ischias och behandling

Jag har haft ischiassmärtor till och från de senaste 2 åren. Jag tror det uppstod när jag började köra tunga marklyft och knäböj, men jag vet inte riktigt. Jag tror det är en så kallad falsk ischias, det är inte jättefarligt iaf. Vissa dagar har jag mycket ont, men ofta är det inte så farligt.

Jag tänkte först gå till en kiropraktor, men när jag insåg vad det kostar här i New York blev jag riktigt skraj, haha. Råkade ramla över en svensk sida om en alternativ behandling av ischias. Köpte boken för flera månader sen och det känns som det fungerar faktiskt! Det handlar om att behandla med hjälp av österländska örter och liknande. Det är iaf bra beskrivet i boken och jag försöker följa schemat helt och hållet. Lite svårt att säga till 100% säkerhet att det fungerar, kanske skulle jag ha blivit bättre ändå, men vad gör det egentligen. Huvudsaken är att det är bättre iaf!

Nu ska jag sätta mig i soffan och läsa en bok.

Vi hörs, take care!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*
*